menu RING 35 35 35 35 drop arrow
BESTIL TAXA

App FAQ

Download

  1. Hvordan downloader jeg TAXA App til min smartphone?
  2. Hvad koster det at få TAXA App?

Bestilling

  1. Hvorfor skal jeg indtaste mit navn og telefonnummer?
  2. Kan jeg forudbestille en vogn?
  3. Kan jeg bestille en minibus?

Status på bestilling

  1. Hvordan kan jeg sikre mig at min bestilling er modtaget?
  2. Hvorfor modtager jeg flere beskeder om forventet ankomsttid?
  3. Hvorfor kan jeg ikke se mine tidligere bestillinger?
  4. Hvad bruges BEDØM til?

Betaling med App'en

  1. Hvor sikker er TAXAs appbetaling?
  2. Hvordan betaler jeg via app’en?
  3. Hvilke betalingskort kan jeg anvende?
  4. Hvordan sletter jeg betalingskort fra app’en?
  5. Hvordan redigerer jeg de tidligere indtastede kortoplysninger?
  6. Hvorfor kan jeg se et reserveret beløb på mit kontoudtog?
  7. Hvis min telefon bliver stjålet, kan tyven køre taxa på min regning?
  8. Jeg har indtastet forkert login / glemt mit login, hvad gør jeg?
  9. Der fremgår et gebyr på min kvittering – hvad dækker det over?
  10. Hvorfor skal jeg opgive to e-mailadresser under profiloprettelsen?

Betaling med TAXAkonto

  1. Jeg har en TAXA-konto – kan jeg bestille en taxa via app og betale via min TAXA-konto?
  2. Jeg vil gerne have regningskørsel på min App – hvad gør jeg?

Afbestilling

  1. Kan jeg afbestille min taxa via App?

Download

1. Hvordan downloader jeg TAXA App til min smartphone?Gå ind på AppStore eller Google Play og søg efter ”TAXA 4x35” og tryk på installer.

2. Hvad koster det at få TAXA App?TAXA App er gratis.

Tilbage til toppen

Bestilling

1. Hvorfor skal jeg indtaste mit navn og telefonnummer?Dit navn og nummer er minimumskrav for bestilling af en TAXA. Når du har benyttet App’en til bestilling én gang, behøver du ikke indtaste dine personlige oplysninger igen – de er gemt.

2. Kan jeg forudbestille en vogn?Du kan forudbestille en vogn op til 6 dage før kørselsdatoen. Du skal blot trykke på feltet TIDSPUNKT under MULIGE TILVALG og NOTE TIL CHAUFFØR. Vi kan desværre ikke give 100% garanti for, at vognen kommer frem til det ønskede tidspunkt, fx pga. pludseligt opståede vejrlige og trafikale forhold, men vi gør alt hvad vi kan for, at det lykkes.

3. Kan jeg bestille en minibus?Det er desværre ikke muligt at bestille en minibus via TAXA App. Minibus kan kun bestilles via telefon.

Tilbage til toppen

Status på bestilling

1. Hvordan kan jeg sikre mig at min bestilling er modtaget?Du modtager løbende statusopdateringer over din bestilling: når din bestilling er modtaget, din vogn er på vej, din vogns forventede ankomsttiden når taxametret går i gang, samt hvornår turen afsluttes og dens pris. Du kan se den samlede turhistorik ved at trykke på ikonet HISTORIK og så den seneste tur. 

2. Hvorfor modtager jeg flere beskeder om forventet ankomsttid?Vores chauffør kan sende flere forventet ankomsttidsopdateringer efter egen vurdering af de trafikale forhold.

3. Hvorfor kan jeg ikke se mine tidligere bestillinger?TAXA App gemmer dine taxabestillinger i de sidste 12 måneder. For at se dine forrige ture, skal du klikke på HISTORIK. Turene gemmes lokalt på telefonen. Det betyder, at hvis du sletter din konto/bruger, sletter app'en fra telefonen eller skifter telefon mister du din historik. Du er altid vedkommen til at kontakte os hvis der mangler en tur. 

4. Hvad bruges BEDØM til?Dine besvarelser bliver sendt til vores chauffører og anvendes af vores personale til vurdering af medarbejdere. BEDØM bruges til at tjekke, at det overordnede serviceniveau er i orden. Dine personlige data er selvfølgelig anonyme.

Tilbage til toppen

Betaling med App'en

1. Hvor sikker er TAXAs appbetaling?TAXA 4x35 App anvender NetAxept, hvilket sikrer, at din betaling er sikker og certificeret af Nets. På www.teller.dk kan du læse mere om sikker betaling. For yderligere information om online/mobil betaling henviser vi til www.forbrug.dk

2. Hvordan betaler jeg via app’en?Du registrerer dit betalingskort under BETALINGSFORMER i PROFIL-menuen og vælger denne form for betaling ved din næste taxibestilling. Betalingen bliver trukket fra dit kort, når taxituren er afsluttet.

3. Hvilke betalingskort kan jeg anvende?Du kan betale med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Maestro og Mastercard.

4. Hvordan sletter jeg betalingskort fra app’en?Vælg BETALINGSFORMER i PROFIL-menuen. Vælg det betalingskort du ønsker slettet og vælg krydset til højre (på Android dobbeltklikker du på betalingskortet). Der vil dukke en boks op hvor du indtaster den 6-cifrede kode, du opgav, da du gemte dit kort i app’en.

5. Hvordan redigerer jeg de tidligere indtastede kortoplysninger?Du sletter blot de(t) kort, du har indtastet tidligere og indtaster de nye kortinformationer.

6. Hvorfor kan jeg se et reserveret beløb på mit kontoudtog?For at sikre at der er dækning på det indtastede betalingskort reserverer vi 175 kr inden køreturen påbegyndes. Reservationsperioden afhænger af din egen kortudbyder og kan vare op til 30 dage. 

7. Hvis min telefon bliver stjålet, kan tyven køre taxa på min regning?De indtastede betalingskort i app’en kan ikke anvendes uden password, som du opgav ifm. registrering af kort i app’en, dermed er kortet ubrugeligt for tyven uden dit password.

8. Jeg har indtastet forkert login / glemt mit login, hvad gør jeg?Du har tre login-forsøg før profilen bliver lukket. Har du glemt dit login, skal du oprette en ny profil og indtaste kortoplysninger og login på ny. 

9. Der fremgår et gebyr på min kvittering – hvad dækker det over?Der påregnes et gebyr på DKK 1,57 ved brug af appbetaling. Derudover kan der forekomme yderligere kortgebyr alt afhængig af korttype.

10. Hvorfor skal jeg opgive to e-mailadresser under profiloprettelsen?Når du registrerer dine kort i app’en, har du mulighed for at indtaste både private kort og virksomhedskort, således at kvittering på privatkørsel bliver sendt tid din private mail og erhvervskørsel til din arbejdsmail.  

Tilbage til toppen

Betaling med TAXAkonto

1. Jeg har en TAXA-konto – kan jeg bestille en taxa via app og betale via min TAXA-konto?For at du kan betale for dine taxature via TAXA-konto (kontokørsel for erhvervskunder), skal du have et login til TAXA.nu, som du logger ind med på App'en. Når du har valgt destinationsadresse samt ønsket afhentningstidspunkt, skal du slå din TAXA-nu konto til under "Betaling og bestilling". Har du endnu ikke en TAXA-konto, kan du klikke her

2. Jeg vil gerne have regningskørsel på min App – hvad gør jeg?Du skal oprette en TAXA-konto ved at udfylde formularen på TAXA.dk og her angive, at du vil knytte din TAXA-konto til vores digitale bestillingsplatforme. Læs mere HER

Tilbage til toppen

Afbestilling

1. Kan jeg afbestille min taxa via App?Du kan afbestille vognen helt indtil vognens ankomst til startsadressen. Du skal blot trykke på AFBESTIL og derefter JA, AFBESTIL.  Hvis du vil afbestille en vogn du har booket til senere, skal du ind under FLERE TURE der sidder oppe i højre hjørne og så trykke på AFBESTIL og derefter JA, AFBESTIL. 

Tilbage til toppen