menu RING 35 35 35 35 drop arrow
BESTIL TAXA
Frequently Asked Questions

Frequently Asked Questions

Generelle spørgsmål FAQ

Bestilling

  1. Hvor lang tid i forvejen kan jeg forudbestille en vogn?
  2. Hvordan bestiller jeg en minibus?
  3. Kan jeg bestille f.eks. en stationcar eller en vogn, der vil køre med hund, cykel eller barnevogn?
  4. Hvornår kommer vognen?

Sikkerhed i bilen

  1. Er selen obligatorisk for passageren?
  2. Hvorfor er der videoovervågning i vores taxaer?

Betaling

  1. Hvordan kan jeg betale?
  2. Hvad koster det at køre i taxa hos TAXA 4x35?
  3. Hvornår må chaufføren slå taxameteret til?
  4. Må chaufføren kræve penge forud for en tur?
  5. Må chaufføren inddrage en værdigenstand i tilfælde af at jeg ikke kan betale for turen?

Afbestilling

  1. Taxaen kommer ikke – hvad gør jeg?
  2. Hvordan afbestiller jeg en taxa?
  3. Hvad koster det at afbestille en vogn?

Glemte sager

  1. Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt noget i en TAXA 4x35’s vogn?

Bestilling

1. Hvor lang tid i forvejen kan jeg forudbestille en vogn?En forudbestilling kan foretages minimum 10 minutter og maximum 6 dage frem i tiden. Husk dog at bestille turen i god tid, og tag højde for travlhed og myldretid, særligt hvis du skal til lufthavnen eller lignende. Vi kan desværre ikke give 100% garanti for, at vognen kommer frem til det ønskede tidspunkt, fx pga. pludseligt opståede vejrlige og trafikale forhold, men vi gør alt hvad vi kan for, at det lykkes.

2. Hvordan bestiller jeg en minibus?Minibus kan kun bestilles telefonisk på 35 39 35 35.

3. Kan jeg bestille f.eks. en stationcar eller en vogn, der vil køre med hund, cykel eller barnevogn?Ja. Du skal blot gøre opmærksom på det ved bestilling.

4. Hvornår kommer vognen?Vi bestræber os for at komme frem til adressen på det ønskede tidspunkt. Dog kan trafikale og vejrlige forhold have indflydelse på fremkørselstiden, og der kan forekomme forsinkelser. Bestil derfor altid i så god tid som muligt. Vi kan desværre ikke give 100% garanti for, at vognen kommer frem til det ønskede tidspunkt, fx pga. pludseligt opståede vejrlige og trafikale forhold, men vi gør alt hvad vi kan for, at det lykkes.

Tilbage til toppen

Sikkerhed i bilen

1. Er selen obligatorisk for passageren?Ja. Alle passagerer over tre år skal bruge sele. Personer fra 15 år og opefter bærer dog selv ansvaret for, at den benyttes. For børn under 15 år er det chaufførens ansvar. Børn under tre år er fritaget for at skulle sidde i en særlig godkendt barnestol i en taxa, men har du selv en barnestol eller selepude med, er chaufføren altid villig til at montere den.

2. Hvorfor er der videoovervågning i vores taxaer?Det er lovpligtigt for alle køretøjer, der anvendes til taxikørsel.

Tilbage til toppen

Betaling

1. Hvordan kan jeg betale?TAXA 4x35 tager imod de mest gængse former for betalingsmidler, dvs. kontanter, kreditkort, samt andre taxaselskabers betalingskort og taxaboner, som har en aftale med TAXA 4x35.

2. Hvad koster det at køre i taxa hos TAXA 4x35?Priserne er fastsat af Taxinævnet. Vær opmærksom på, at prisen på den samme tur kan variere afhængig af f.eks. trafik. Du kan altid se turens detaljer på din kvittering. Se gældende taxapriser her.

3. Hvornår må chaufføren slå taxameteret til?Ifølge Taxiloven må taxameteret slås til på det tidspunkt, hvor vognen ankommer på den adresse, den er bestilt til. Hvis vognen er forudbestilt til et bestemt tidspunkt, må taxameteret dog først slås til på det tidspunkt, vognen er bestilt til.

4. Må chaufføren kræve penge forud for en tur?Chaufføren har ret til at sikre sig, at du betaler for en tur før turens start. Almindeligvis sker det kun forud for længere taxature.

5. Må chaufføren inddrage en værdigenstand i tilfælde af at jeg ikke kan betale for turen?Chaufføren må med din accept inddrage en genstand af en vis værdi hvis du ikke har mulighed for at betale ved turens afslutning. For afhentning af denne pant kontakt TAXA 4x35 på næstkommende hverdag. Efterfølgende kan du afhente panten mod indbetaling af turens pris.

Tilbage til toppen

Afbestilling

1. Taxaen kommer ikke – hvad gør jeg?Kontakt kundecenteret på TAXA 4x35 og hør nærmere. Har du bestilt via App vil du modtage automatisk opdateringer om turens status.

2. Hvordan afbestiller jeg en taxa?Du kan til enhver tid ringe til TAXA 4x35 og afbestille en taxa. Har du bestilt via App eller TAXA.nu kan dette gøres direkte via mobil eller PC. Afbestillingen skal foretages hurtigst muligt og inden vognen er ankommet på adressen.

Afbestilling af forudbetalt taxa til lufthavn: denne type bestillinger skal afbestilles 2 timer inden afhentning.

3. Hvad koster det at afbestille en vogn?Det koster ikke noget at afbestille en vogn, så længe afbestillingen er foretaget inden vognen er ankommet på adressen.
Er du TAXA-konto kunde, vil der blive trukket et beløb svarende til taxameters beløb, såfremt du ikke har aflyst.

Tilbage til toppen

Glemte sager

1. Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt noget i en TAXA 4x35’s vogn?Tabte og glemte genstande bliver afleveret på TAXA's hovedkontor, Rosenlunds Allé 8, 2720 Vanløse, så kontakt os på 35 35 35 35 og hør om din(e) glemte ting er blevet fundet og indleveret. Uafhentede sager afleveres efter 1 måned til Hittegodskontoret, Hittegodskontoret til Politigården, 1567 København V, telefon: 38 74 88 22.

Tilbage til toppen